گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

مهدی افشارنیک با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد

مهدی  افشارنیک، روزنامه‌نگار و مستندساز -که روز ۳۰ژانویه۲۰۲۴ (۱۰بهمن۱۴۰۲) در خانه‌اش در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود- روز ۲۹اردیبهشت (۱۸می) با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

روزنامه‌ اعتماد در وبسایت‌اش با اعلام این خبر نوشت، مهدی افشارنیک امروز با تودیع قرار وثیقه پنج میلیارد تومانی و تا پایان مراحل دادرسی پرونده از زندان اوین آزاد شد.

کماکان از اتهامات انتسابی به این روزنامه‌نگار اطلاعاتی در دست نیست. پیش‌تر سخنگوی قوه قضاییه مدعی شده بود که مهدی افشارنیک با اتهامات امنیتی بازداشت شده است.

مهدی افشارنیک، مستندساز و روزنامه‌نگار ساکن تهران است. او روز سه‌شنبه ۳۰ژانویه۲۰۲۴ (۱۱بهمن۱۴۰۲)، در خانه‌‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این روزنامه‌نگار در شرایطی بیش از سه ماه بازداشت موقت را در زندان اوین سپری کرد که از زمان بازداشت، از دسترسی به وکیل محرم بود، ماه‌ها از ملاقات این روزنامه‌نگار با خانواده‌اش ممانعت شد، دسترسی به خدمات پزشکی موثر نداشت و تحت فشار برای پذیرش اتهاماتی بود که به گفته منابع آگاه ارتباطی با این روزنامه‌نگار نداشت؛ اتهاماتی که مصادیق و شواهدی علیه او نیز موجود نبود.