همزمان با تداوم قطع سیمکارت یلدا معیری توسط نهادهای امنیتی، یک پرونده قضایی نیز علیه این عکاس خبری تشکیل شد.
یلدا معیری با انتشار توییتی در صفحه کاربریاش، از قطع سیمکارت تلفن همراه و تشکیل یک پرونده قضایی علیه خود خبر داد. این عکاس خبری نوشت: «وزارت اطلاعات ماههاست خطم را مسدود کرده، از آن ور اطلاعات سپاه پرونده قطوری درست کرده و فرستاده دادگاه! به دلیل مسدودی خط نمیتوانم ثنام را باز کنم و تاریخ دادگاه را بدانم! این میزان عدم هماهنگی بین نهادهای امنیتی همچنان زجرآور و البته بسیار خندهدار است.»
پیشتر روز سهشنبه ۱۴بهمن۱۴۰۴ (۳فوریه۲۰۲۶) نیز ماموران اطلاعات سپاه با ورود به خانه یلدا معیری، شماری از لوازم الکترونیکی این عکاس خبری را ضبط کردند. ماموران اطلاعات سپاه پس از ورود به خانه یلدا معیری، خانه او را تفتیش و شماری از لوازم الکترونیکی از جمله تلفن همراه، لپتاب و کامپیوتر این عکاس خبری را ضبط و او را نیز به دادسرای مقدس تهران احضار کردند.
ضبط لوازم یلدا معیری، همزمان با فضای امنیتی حاکم در ایران به دلیل اعتراضات ضد حکومتی انجام شد. ایران برای حدود ۲۰ روز یکی از بیسابقهترین خاموشیِ اطلاعاتیِ تاریخ جمهوری اسلامی را تجربه کرد. جمهوری اسلامی ایران از آغازین روزهای سال ۲۰۲۶، در پی فراگیر شدن اعتراضات ضد حکومتی در این کشور، موج جدیدی از برخوردهای قضایی و امنیتی با روزنامهنگاران، رسانهها و راویان روایتهای مستقل را آغاز کرد، اتصال به اینترنت بینالمللی قطع شد و اختلال گستردهای در شبکههای ارتباطی داخلی -ازجمله تلفنهای همراه- به وجود آمد.