گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

پس از شش سال وقفه، نمایشگاه رسانه‌های ایران آغاز به‌کار کرد

پس از شش سال وقفه، بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، روز یکشنبه ۱۸فوریه۲۰۲۴ (۲۹بهمن۱۴۰۲)، در مصلای خمینی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش وبسایت بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران، این نمایشگاه چهار روزه که از ۱۸فوریه (۲۹بهمن) تا ۲۱فوریه (۲اسفند) ادامه خواهد داشت، با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» و با حضور «بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه و شرکت دانش‌بنیان» برگزار خواهد شد.

در این دوره از نمایشگاه رسانه‌های ایران که پیشتر با عنوان نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شد، ۸۰ نشست شامل ۴۰ نشست با محور رسانه و ۴۰ نشست دیگر به مناظرات سیاسی در حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص دارد. تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه‌کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه از موضوعاتی است که وبسایت نمایشگاه رسانه‌های ایران به‌عنوان برنامه‌های این نمایشگاه معرفی کرده است.

از رویدادهای اولین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران که متولی برگزاری آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی است، حضور و سخنرانی «اسامه حمدان»، از مقام‌های گروه حماس، بود. سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شمار دیگری از مقام‌های دولتی و فعالان رسانه‌ای نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی، از دیگر رویدادهای اولین روز نمایشگاه بود.

به نظر می رسد، جمهوری اسلامی با برگزاری نمایشگاه حکومتی رسانه‌های ایران، تلاش می‌کند، تصویری متفاوت از جریان آزاد اطلاعات در ایران به نمایش بگذارد. این در حالی که از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی-تاکنون، مجموعا ۱۵ رسانه در ایران تحت پیگیرد قضایی قرار گرفته‌ است. طی این مدت، دست‌کم سه رسانه توقیف شده‌، علیه هشت رسانه قرار مجرمیت صادر شده، از چهار رسانه به دلیل انتشار گزارش‌های تحقیقی شکایت شده و پنج رسانه در پرونده‌های جداگانه در دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی محکوم شده‌اند.