گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

پریسا صالحی در زندان؛ ضابطین قضایی بی‌خبر از زندانی بودن این روزنامه‌نگار

همزمان با تداوم حبس پریسا صالحی در زندان کچوئی کرج، ضابطین قضایی روز ۱۹ اردیبهشت۱۴۰۳ (۸می۲۰۲۴)، برای اجرای حکم زندان با به‌همراه داشتن حکم جلب به خانه این روزنامه‌نگار مراجعه کردند.

محمدرضا و پریناز صالحی، برادر و خواهر پریسا صالحی، با انتشار توییت‌های جداگانه اعلام کردند، در شرایطی که خواهر آنها از روز ۹ اردیبهشت۱۴۰۳ (۲۸آوریل۲۰۲۴)، در زندان کچوئی دوران حبس پنج‌ماهه خود را سپری می‌کند، ضابطین شعبه ۷ اجرای احکام کرج روز ۱۹ اردیبهشت برای بازداشت این روزنامه‌نگار به خانه او در کرج مراجعه کرده‌اند.

محمدرضا صالحی در این ارتباط نوشته است: «علی‌رغم اینکه توضیح دادیم که او ۱۰ روز است به زندان رفته اما ضمن توهین و تهدید همچنان در پی جلب او و ضبط وسایل شخصی او و اعضای خانواده بودند.» برادر پریسا صالحی در ادامه رشته توییت خود پرسیده است: «آیا کوچکترین هماهنگی در سیستم قضایی و اداری کشور وجود دارد؟ چرا باید برای جلب روزنامه‌نگاری که ۱۰ روز پیش خود را برای اجرای حکم معرفی کرده و هم‌‌اکنون در زندان است چنین لشکرکشی به منزل شخصی‌اش شود و با اعصاب اعضای خانواده این چنین بازی کنند؟»

پریسا صالحی، روزنامه‌نگار ساکن کرج و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در دانشگاه تهران است. دادگاه تجدید نظر استان البرز این روزنامه‌نگار را همزمان با تایید مجازات‌های تکمیلی صادر شده در دادگاه بدوی، به پنج ماه زندان محکوم کرده است.

پیش‌تر شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست «موسی آصف‌الحسینی»، پریسا صالحی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، به یک سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و دو سال تبعید به زنجان محکوم کرده بود.