گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

پریسا صالحی، روزنامه‌نگار، برای اجرای حکم زندان احضار شد

شعبه ۷ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج، با ارسال ابلاغیه‌ای، پریسا صالحی، روزنامه‌نگار را برای اجرای حکم زندان احضار کرد.

پریسا صالحی با انتشار این خبر در صفحه کاربری‌اش در ایکس نوشت، بر پایه ابلاغیه ارسال شده برای این روزنامه‌نگار، او باید طی پنج روز آینده خود را به شعبه ۷ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج معرفی کند. پریسا صالحی همچنین از صدور حکم پنج ماه زندان و تایید شدن مجازات‌های تکمیلی صادرشده در دادگاه بدوی علیه خود خبر داد.

پریسا صالحی در ادامه رشته توییتش نوشت، به‌رغم بارها مراجعه برای دریافت حکم دادگاه تجدید نظر، حکم دادگاه به او تحویل داده نشده و تنها مفاد آن به صورت شفاهی به این روزنامه‌نگار ابلاغ شده است. خانم صالحی این روند را «خارج از قانون» نامیده و نوشته است: «بدون حکم تجدید نظر عملا امکان درخواست اعاده دادرسی نداشتم. البته این تنها مورد عجیب در روند رسیدگی به پرونده من نبود. برای مثال قاضی‌آصف‌الحسینی در جلسه دادگاه به دنبال ضبط گوشی من و تفتیش محتویات آن بود. درحالی که قاضی فقط بر اساس محتویات پرونده باید حکم صادر کند. علاوه بر این من هیچ اطلاعی از روند پرونده نداشتم چون جلوی بارگذاری هرگونه اطلاعات گردش پرونده را در  سامانه ثنای من را گرفته بودند. خلاصه از هیچ‌گونه آزاری فروگذار نکردند.»

پریسا صالحی، روز ۲۵ژانویه۲۰۲۴ (۵بهمن۱۴۰۲)، با انتشار توییتی در حساب کاربری ایکس خود با اعلام خبر محکومیتش به یک سال حبس نوشته بود، شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست «موسی آصف‌الحسینی»، به اتهام تبلیغ علیه نظام، موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، او را به یک سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و دو سال تبعید به زنجان محکوم کرده است.

پریسا صالحی، روزنامه‌نگار دنیای اقتصاد و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در دانشگاه تهران است.