گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

هادی کسایی‌زاده، روزنامه‌نگار، به سه ماه حبس تعلیقی محکوم شد

هادی کسایی‌زاده، روزنامه‌نگار و مدیر مسئول ماهنامه میدان آزادی، به سه ماه زندان محکوم شد. این حکم به مدت دو سال تعلیق شده است.

به گفته یک منبع مطلع، دادگاه کیفری دو تهران، هادی کسایی‌زاده را به اتهام «نشر اکاذیب» موضوع ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، به سه ماه حبس تعلیقی محکوم کرده است. این پرونده در پی انتشار توییتی توسط هادی کسایی‌زاده در ارتباط پرونده قضایی «رضا ثقفی»، مدیر سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، علیه او تشکیل شده بود. رضا ثقفی پس از افشای ویدئوی رابطه جنسی او با یک مرد، از کار برکنار شد. کسایی‌زاده در توییتی نوشته بود که «پرونده گشوده‌شده علیه رضا ثقفی مختومه شده و او سر کار خود بازگشته است.»

هادی کسایی‌زاده همچنین روز یکشنبه ۲۳اردیبهشت۱۴۰۳ (۱۲می۲۰۲۴)، به دادسرای مقدس تهران (اوین) احضار شد. دادستانی تهران هفته گذشته پس از انتشار یک توییت توسط هادی کسایی‌زاده در ارتباط با «نیکا شاکرمی»، علیه این او اعلام جرم کرده بود.

کسایی زاده در توییت خود نوشته بود که اسناد منتشر شده در خبرگزاری میزان و ایرنا در فرایند جان‌باختن نیکا شاکرمی، به‌دلیل وابستگی این رسانه‌ها به دولت و قوه قضائیه نمی‌تواند مستند باشد و باید خبرنگار و رسانه‌های مستقل این اسناد و روایت‌ها را بررسی و منتشر کنند. این توییت ساعتی بعد از صفحه کاربری هادی کسایی‌زاده حذف شد.