گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

محکومیت صبا آذرپیک، فعال رسانه‌ای، به سه سال زندان

صبا آذرپیک، فعال رسانه‌ای ساکن تهران، مجموعا به سه سال زندان، دو سال منع از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش وبسایت مشرق‌نیوز، صبا آذرپیک به اتهام « نشر اکاذیب، افترا، هتک حیثیت و تهدید» مجموعا به سه سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت در شبکه های اجتماعی و همچنین جزای نقدی محکوم شده است. مشرق نوشته است: «بر اساس حکم صادره در دادگاه بدوی، در صورت تکرار رفتارهای مجرمانه از سوی آذرپیک، یک سوم دیگر به مدت حبس اضافه خواهد شد.»

مشرق شاکیان این پرونده را مجلس شورای اسلامی، علی‌رضا رزم‌حسینی، وزیر صمت دولت حسن روحانی، زهرا شیخی، نماینده مجلس یازدهم و سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم، معرفی کرده است.

اتهامات نشر اکاذیب، افترا، هتک حیثیت و تهدید، هرکدام اتهاماتی مجزا هستند که در قوانین مصوب مجازات‌هایی مستقل دارند. در خبر منتشرشده، احکام به تفکیک اتهامات ذکر نشده است و مشخص نیست با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، چه میزان از حکم زندان صادرشده -در صورت تایید در دادگاه تجدید نظر- قابل‌اجرا خواهد بود.

هرچند صبا آذرپیک با انتشار توییتی حکم صادرشده علیه خود را تایید کرده است. با این وجود در این توییت نیز جزئیات حکم قید نشده است.