گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

محمد معینی، وبلاگ‌نویس، متهم به دعوت به جشن پس از اهدای جایزه به نرگس محمدی شد

شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب زنجان، «محمد معینی»، وبلاگ‌نویس، را از اتهام «دعوت مردم زنجان به جشن و پایکوبی» به دلیل اهدای جایز نوبل صلح به «نرگس محمدی»، تبرئه کرد.

بر پایه دادنامه‌ای که محمد معینی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، این وبلاگ‌نویس پس از انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش درباره اهدای جایزه نوبل صلح به نرگس محمدی، فعال حقوق بشر اهل زنجان، متهم به «دعوت مردم زنجان به جشن و پایکوبی» شد و او تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

آقای معینی به‌رغم تبرئه شدن از این اتهام توسط «وحید وحیدپور»، بازپرس شعبه دوم دادسرای زنجان، در اعتراض به این پرونده‌سازی نوشت: «چطور می‌شود از معنای «چون شرایط مهیا نیست برای اهدای جایزه مهمی (مثل نوبل) به همشهری‌مان (نرگس محمدی)، نمی‌توانیم جشن بگیریم» نتیجه‌گیری کرد که «مردم زنجان را دعوت به جشن و پایکوبی» کرده‌ام؟!». او همچنین نوشت که در دادنامه صادر شده در این پرونده، بازپرس به نادرستی این وبلاگ‌نویس را به محکوم شدن در اعتراضات ۱۴۰۱ متهم کرده است.

محمد معینی، وبلاگ‌نویس ساکن زنجان است. نرگس محمدی نیز اهل زنجان، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین و برنده جایزه نوبلِ صلح در سال ۲۰۲۳ است.