گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

فرهیختگان و خبرنگار این روزنامه از اتهامات انتسابی تبرئه شدند

اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، محمدامین ایمانجانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان و صادق امامی، خبرنگار این روزنامه، را از اتهام ««نشر اکاذیب، افشای اسرار شخصی، تهدید به هتک شرف و انتشار افترا و توهین»، تبرئه کردند.

روزنامه فرهیختگان روز ۶فوریه۲۰۲۴ (۱۷بهمن۱۴۰۲)، به نقل از اکبر نصراللهی، سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، از تبرئه مدیر مسئول و خبرنگار این روزنامه در پرونده انتشار گزارش «فساد ۷۰ هکتاری در کیلومتر ۱۷» خبر داد.

فرهیختگان، اسفند۱۴۰۰، در گزارشی تحقیقی به افشای اسنادی اقدام کرده بود که نشان می‌داد، مجتمعی‌ای تفریحی در ۱۷ کیلومتری شهر قم، با تغییر غیر قانونی اراضی کشاورزی و دریافت تسهیلات کلان، اقدام به تاسیس این مجتمع کرده است. در پی انتشار این گزارش، مدیران این بنگاه اقتصادی از نویسنده گزارش، صادق امامی و محمدامین ایمانجانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان، شکایت کردند.

فرهیختگان و خبرنگار این روزنامه پیش‌تر نیز در بخش دیگری از همین پرونده ابتدا در شعبه ۱۶ دادسرای فرهنگ و رسانه و پس از اعتراض شاکیان به رأی تبرئه صادرشده در این دادگاه، بار دیگر در شعبه ۱۰۱۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ولیعصر تهران تبرئه شده بودند.