گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

علی مصلحی، روزنامه‌نگار، برای اجرای حکم زندان احضار شد

علی (عباسعلی) مصلحی وادقانی، روزنامه‌نگار ساکن کاشان، برای اجرای حکم سه سال و یک ماه زندان، به شعبه اجرای احکام دادگاه کیفری کاشان احضار شد.

سعید غلامیان، وکیل علی مصلحی در حساب کاربری‌اش در ایکس نوشت، موکلش روز ۴خرداد۱۴۰۳ (۲۴می۲۰۲۴)، «برای تحمل سه سال و یک ماه حبس تعزیری درجه پنج به اجرای احکام کیفری کاشان فراخوانده» شده است.

علی مصلحی پیش‌تر با انتشار دادنامه صادرشده توسط شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری دو شهرستان کاشان ضمن اعلام خبر محکومیتش نوشته بود، ابلاغیه این دادگاه را پس از صدور رأی دریافت کرده است.

بر پایه حکم صادرشده در شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری دو شهرستان کاشان، دادگاه علی مصلحی را به اتهام «نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای» موضوع ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، به یک سال و سه ماه حبس و بابت اتهام «توهین به مقدسات» موضوع ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی، به سه سال و یک ماه زندان محکوم کرده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، سه سال و یک ماه از این حکم قابل‌اجرا خواهد بود.

علی مصلحی در بخش دیگری از این پرونده نیز توسط دادگاه انقلاب کاشان به اتهام «توهین رهبری» موضوع ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی، به یک سال و سه ماه و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به هفت ماه زندان محکوم شده است. دادگاه انقلاب حکم صادرشده را به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآورده است.

علی مصلحی روز ۲۰جولای۲۰۲۴ (۲۹تیر۱۴۰۲)، توسط نیروهای امنیتی در خانه‌اش در کاشان بازداشت شد. این روزنامه‌نگار آزاد در این پرونده ۷۰ روز بازداشت موقت سپری کرد.