گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

عباسعلی مصلحی، روزنامه‌نگار، مجموعا به ۷۴ ماه زندان محکوم شد

دادگاه انقلاب کاشان، عباسعلی مصلحی وادقانی را مجموعا به ۲۲ ماه یک روز زندان و شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری دو کاشان، این روزنامه‌نگار را مجموعا به ۵۲ ماه زندان محکوم کرد.

عباسعلی مصلحی، با انتشار دادنامه صادرشده توسط شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری دو شهرستان کاشان ضمن اعلام خبر محکومیتش نوشت، ابلاغیه این دادگاه را پس از صدور رأی دریافت کرده است.

بر پایه حکم صادرشده در شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری دو شهرستان کاشان، دادگاه عباسعلی مصلحی را به اتهام «نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای» موضوع ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، به یک سال و سه ماه حبس و بابت اتهام «توهین به مقدسات» موضوع ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی، به سه سال و یک ماه زندان محکوم کرده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، سه سال و یک ماه از این حکم قابل‌اجرا خواهد بود.

همزمان سعید غلامیان، وکیل عباسعلی مصلحی در حساب ایکش خود نوشت، موکلش در بخش دیگری از این پرونده توسط دادگاه انقلاب کاشان به اتهام «توهین رهبری» موضوع ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی، به یک سال و سه ماه و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به هفت ماه زندان محکوم شده است. دادگاه انقلاب حکم صادرشده را به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآورده است.

عباسعلی مصلحی روز ۲۰جولای۲۰۲۴ (۲۹تیر۱۴۰۲)، توسط نیروهای امنیتی در خانه‌اش در کاشان بازداشت شد. این روزنامه‌نگار آزاد پس از تحمل ۷۰ روز بازداشت موقت، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.