گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

ایرج محمدزاده، رسول گله‌بان آزاد شدند؛ مصطفی حمدی کماکان در بازداشت

ایرج محمدزاده و رسول گله‌بان، فعالان رسانه‌ای که روز یکشنبه ۱۹فرودین۱۴۰۳ (۷آوریل۲۰۲۴)، توسط ضابطین قضایی بازداشت شده بودند، با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. با این وجود مصطفی حمدی که همزمان با دو فعال رسانه‌ای دیگر دستگیر شده بود، کماکان در بازداشت موقت است.

به گفته منابع «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»، ایرج محمدزاده، خبرنگار ساکن جوانرود و مدیر کانال تلگرامی «تیتر غرب» و رسول گله‌بان، خبرنگار ساکن ارومیه و مدیر کانال تلگرامی «ارومیه ۲۴» که روز یکشنبه پس از احضار و حضور این فعالان رسانه‌ای در نهادهای قضایی استان کرمانشاه و آذربایجان غربی، بازداشت شده بودند، دو روز پس از بازداشت، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان فرایند دادرسی پرونده آزاد شد‌ه‌اند.

به‌رغم آزادی ایرج محمدزاده و رسول گله‌بان، موبایل و لوازم الکترونیکی این دو فعال رسانه‌ای که هنگام بازداشت ضبط شده بود، کماکان به آنها تحویل داده نشده است.

به گفته منابعی که «دفای» (DeFFI) با آنها گفت‌وگو کرده است، مصطفی حمدی، مدیر گروه تلگرامی «پرسمان» که او نیز روز یکشنبه دستگیر شده بود، کماکان در بازداشت است. نیروهای امنیتی روز یکشنبه ۱۹فرودین۱۴۰۳ (۷آوریل۲۰۲۴)، مصطفی حمدی را در تالار میلاد شهر سقز در استان کردستان و بدون ارائه حکم قضایی بازداشت کرده بودند.