گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

دیوان عالی کشور حکم محکومیت مدیر مسئول «نگرش امروز» را نقض کرد

شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور حکم محکومیت صادرشده علیه حامد موسوی‌فرد، مدیر مسئول وب‌سایت خبر-تحلیلی نگرش امروز، را نقض و پرونده را برای بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال کرد.

وب‌سایت نگرش امروز با انتشار دادنامه صادرشده در شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور، از نقض حکم صادرشده علیه مدیر مسئول این رسانه خبر داد. این پرونده در پی شکایت امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان و با اتهام «نشر اکاذیب» علیه نگرش امروز تشکیل شده بود.

پیش‌تر شعبه سه دادگاه کیفری یک تهران، با صدور رأیی حامد موسوی‌فرد را به چهار میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده بود. نگرش امروز نوشته است: «دادگاه بر خلاف نظر هیات منصفه مطبوعات اقدام به محکومیت مدیر مسئول نگرش امروز کرده بود.»

بر اساس دادنامه صادرشده، شعبه سه دادگاه کیفری یک تهران، مصداق صدور حکم علیه مدیر مسئول نگرش امروز را انتشار گزارشی در این وبسایت با عنوان «مدیر عامل خوزستان می‌رود؟» معرفی کرده بود؛ گزارشی که با استناد به تغییرات منتشرشده در روزنامه رسمی در دی۱۴۰۰، مبنی بر صدور مجوز امضا برای یکی از اعضای هیات مدیره و معاون مالی در نبود مدیر عامل، تحلیل کرده بود که این رویداد می‌تواند به معنای پایان دوران مدیرعاملی امین ابراهیمی بر فولاد خوزستان باشد.

امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان، پیش‌تر نیز از اسماعیل کمالی، فعال رسانه‌ای، به دلیل افشای عدم سکونت این مدیر دولتی در اهواز، شکایت کرده بود. اسماعیل کمالی در حساب کاربری ایکس خود بدون نام بردن از امین ابراهیمی، نوشته بود: «مدیرعامل پروازی شرکت بزرگ فولادی هر هفته دوشنبه عصر از طریق cip فرودگاه به اهواز می‌آید و چهارشنبه به همان روش خارج می‌شود.»