گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

دینا قالیباف، پس از روایت ضرب‌وجرح و تعرض جنسی گشت ارشاد، بازداشت شد

دینا قالیباف، روزنامه‌نگار، روز ۲۸فرودین۱۴۰۳ (۱۶ آوریل۲۰۲۴)، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او روز گذشته از بازداشت موقت، ضرب‌وجرح و تعرض جنسی‌ به خود توسط ماموران گشت ارشاد خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری حقوق بشری هرانا، نیروهای امنیتی دینا قالیباف را در محل سکونتش در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. کماکان اطلاعی از نهاد بازداشت‌کننده و سرنوشت این روزنامه‌نگار، اطلاعی در دست نیست.

دینا قالیباف، دیروز دوشنبه، با انتشار رشته توییتی در صفحه کاربری‌اش، درباره بازداشت موقت توسط ماموران گشت ارشاد و ضرب‌وجرح و تعرض جنسی به خود از سوی ماموران نوشته بود: روز ۲۶فرودین۱۴۰۳ (۱۴آوریل۲۰۲۴) «در اتاق پلیس ایستگاه مترو صادقیه، وقتی اصرار داشتم، تا مالیات پرداخت می‌کنم حق استفاده از مترو دارم، با خشونت من را به اتاقی بردند و شوکر به من زدند. تمام مدت دستم را با دست‌بند بسته بودند و یکی از مأموران به من تعرض جنسی کرد.»

این روزنامه‌نگار که سابقه همکاری با نشریه خط صلح و پایگاه خبری اقتصادآنلاین را دارد، در ادامه این رشته توییت روایت کرده بود که ماموران با فشار دادن انگشتش به او آسیب زده‌ و همچنین از او عکس گرفته‌اند.

دینا قالیباف در پایان این رشته توییت نوشته بود: «با دستان دست‌بند زده، مامور پلیس درحالی که مدام ژینا (مهسا امینی) و زنان رو به سخره می‌گرفت و با زننده‌ترین ادبیات صحبت می‌کرد، آمد و دستش را بر صورتم کشید و شروع کرد صورت من را ناز کرد.»

دینا قالیباف، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم‌ سیاسی در دانشگاه بهشتی است. او مرداد۱۴۰۲ (آگوست۲۰۲۳) به دلیل فعالیت‌های دانشجویی، توسط کمیته تجدیدنظر دانشگاه بهشتی به دو ترم منع از تحصیل محکوم شد.