گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

دادگاه مطبوعات؛ جلسه دادرسی نگرش امروز و مامن نیوز برگزار شد

هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، با بررسی شکایت‌های انجام شده از پایگاه خبری نگرش امروز و هفته‌نامه مامن نیوز، مدیران مسئول این دو رسانه را مجرم نشناختند.

اکبر نصراللهی، سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، با اعلام این خبر در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد، اتهام حامد موسوی‌فرد، مدیر مسئول پایگاه خبری نگرش امروز و داوود محمدی، مدیر مسئول هفته‌نامه مامن نیوز «نشر اکاذیب» بوده است.

به گفته نصراللهی: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های مدیران مسئول هفته‌نامه مامن نیوز  و مدیر مسئول پایگاه خبری نگرش امروز  که به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک  برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.


پیش‌تر شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور حکم محکومیت صادرشده علیه حامد موسوی‌فرد را نقض و پرونده را برای بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال کرده بود. بر اساس دادنامه صادرشده توسط شعبه سه دادگاه کیفری یک تهران، مصداق صدور حکم علیه مدیر مسئول نگرش امروز انتشار گزارشی در این وبسایت با عنوان «مدیر عامل خوزستان می‌رود؟» بود؛ گزارشی که با استناد به تغییرات منتشرشده در روزنامه رسمی در دی۱۴۰۰، مبنی بر صدور مجوز امضا برای یکی از اعضای هیات مدیره و معاون مالی در نبود مدیر عامل، تحلیل کرده بود که این رویداد می‌تواند به معنای پایان دوران مدیرعاملی امین ابراهیمی بر فولاد خوزستان باشد.