گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

تداوم بلاتکلیفی ابراهیم رشیدی، روزنامه‌نگار، در بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل

به‌رغم گذشت ۱۵ روز از زمان بازداشت «ابراهیم رشیدی» توسط ماموران اداره اطلاعات اردبیل، این روزنامه‌نگار آذربایجانی کماکان بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر محبوس است.

به گفته منابع دی‌اف‌آی، در سومین هفته از بازداشت ابراهیم رشیدی، این روزنامه مشگین‌شهری، بدون دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل محبوس است.

ابراهیم رشیدی (ساوالان)، فعال دانشجویی سابق، روزنامه‌نگار و پژوهشگر منتقد جمهوری اسلامی و فعال مدنی آذربایجانی است. او روز ۳۰دسامبر۲۰۲۳ (۹دی۱۴۰۲)، در خانه پدری‌اش در روستای «میرکندیِ» شهرستان مشگین‌شهر بازداشت شد. ماموران اداره اطلاعات، این روزنامه‌نگار را بدون ارائه حکم قضایی بازداشت کردند و پس از انتقال به دادسرای عمومی و انقلاب این شهر، او را به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل کردند.

شعبه یک دادسرای عمومی و انقلاب مشگین‌شهر، ابراهیم رشیدی را به «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» متهم کرده است. در پانزدهمین روز از زمان بازداشت این روزنامه‌نگار، او کماکان بدون دسترسی به وکیل و امکان ملاقات با خانواده، بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اردبیل محبوس است.

ابراهیم رشیدی در دو دهه‌ گذشته، به دلیل فعالیت‌های مدنی، انتشار گزارش‌های انتقادی و نشر پژوهش‌های مستقل، بارها بازداشت، شکنجه و حبس در زندان‌های اهر، مشگین‌شهر، اردبیل، تبریز، ارومیه و اوین را تحمل کرده است.