گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی؛ مهدی افشارنیک در زندان اوین، علی تسنیمی در بازداشتگاه آگاهی شاپور

به‌رغم گذشت حدود دو ماه از زمان بازداشت مهدی افشارنیک، روزنامه‌نگار اقتصادی و علی تسنیمی، گوینده رادیو فردای اقتصاد، این روزنامه‌نگاران کماکان بلاتکلیف در بازداشت هستند.

به گفته منابع دفاع از جریان آزاد اطلاعات، مهدی افشارنیک کماکان بدون داشتن وکیل و محروم از ملاقات با خانواده، در زندان اوین محبوس است. این روزنامه‌نگار که شامگاه روز سه‌شنبه ۳۰ژانویه۲۰۲۴ (۱۰بهمن۱۴۰۲) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، طی بیش از دو ماه تحمل بازداشت موقت، تنها دو بار امکان تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش را داشته است.

به گفته یک منبع آگاه، علی تسنیمی، گوینده رادیو فردای اقتصاد نیز که روز ۵فوریه۲۰۲۴ (۱۶بهمن۱۴۰۲) و همزمان با توقیف فردای اقتصاد بازداشت شد، در پایان دومین ماه از زمان دستگیری، کماکان بدون دسترسی به وکیل، در شرایط غیر انسانی بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران محبوس است.

تداوم بازداشت علی تسنیمی در شرایطی ادامه دارد که پیگیری خانواده او برای تودیع وثیقه و صدور آزادی موقت بی‌نتیجه بوده است. تاکنون مقام‌های قضایی بارها به علی تسنیمی و خانواده‌اش وعده داده‌اند که به زودی آزاد خواهد شد، با این وجود هر بار این وعده عملی نشده است.