گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

بهروز بهزادی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد، به جزای نقدی محکوم شد

شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران، «بهروز بهزادی»، مدیر مسئول روزنامه اعتماد، را به ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل از شش ماه زندان محکوم کرد.

اعتمادآنلاین با انتشار این خبر نوشت، بهروز بهزادی به اتهام «چاپ و انتشار سند رسمی و محرمانه بدون مجوز قانونی» به پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده است. پیش‌تر «اکبر نصراللهی»، سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در گفت‌وگو با رسانه‌ها، در این ارتباط گفته بود: «اتهام‌های‌ آقای بهروز بهروزی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد، نشر اکاذیب و چاپ و انتشار اسناد رسمی و محرمانه موضوع بند ۷ ماده ۶ قانون مطبوعات در تاریخ ۵آذر۱۴۰۲ با تیتر پشت پرده حجاب بان‌ها بود.»

روزنامه اعتماد، در شماره ۲۶نوامبر۲۰۲۳ (۵آذر۱۴۰۲) با انتشار سندی نوشته بود: «زمینه فعالیت‌های حجاب‌بان‌ها مبتنی بر بخشنامه‌ای است که وزارت کشور در خردادماه ابلاغ کرده است.» این گزارش موجی از انتقادها از وزارت کشور و شخص «احمد وحیدی» را به دنبال داشت. این گزارش مدتی پس از جان‌باختن «آرمیتا گراوند» در متروی تهران منتشر شد. پس از این حادثه احمد وحیدی ادعا کرده بود، حجاب‌بان‌ها مجوزی از وزارت کشور دریافت نکرده‌اند.

اعتماد روزنامه‌ای نزدیک به جریان سیاسی اصلاح‌طلبی است. صاحب امتیاز این روزنامه، «الیاس حضرتی»، فرمانده سابق سپاه، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و دبیر کل حزب «اعتماد ملی» است.