گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

بازداشت موقت حسن عباسی، روزنامه‌نگار، در بندرعباس

در پی شکایت استاندار هرمزگان از حسن عباسی، ضابطین قضایی، روز اول خرداد۱۴۰۳ (۲۱می۲۰۲۴)، این روزنامه‌نگار را بازداشت کردند. حسن عباسی پس از انتقال به دادسرا به قید ضمانت آزاد شد.

حسن عباسی با انتشار این خبر در صفحه کاربری‌اش در ایکس نوشت، بازداشت او بدون ابلاغیه قبلی انجام شده و او پس انتقال به شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، با ضمانت دو نفر آزاد شده است.

حسن عباسی در شرایطی روز سه‌شنبه با شکایت مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، بازداشت موقت را تجربه کرد که پیش‌تر به دلیل شکایت این مقام دولتی، پرونده‌ای قضایی علیه حسن عباسی در دادسرای فرهنگ و رسانه در تهران گشوده شده بود. 

حسن عباسی پیش‌تر خبر داده بود که استاندار هرمزگان از او به دلیل انتقاد از ناکارآمدی این مقام دولتی، شکایت کرده است. حسن عباسی در این پرونده به «نشر اکاذیب با هدف تشویش اذهان عمومی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «افترا» و «توهین به مقامات و مامورین» دولتی متهم شده بود.

روز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت۱۴۰۳ (۱۵می۲۰۲۴) نیز در پی تشدید فشارهای امنیتی و قضایی بر روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در استان هرمزگان، سه تشکل رسانه‌ای در اعتراض به آنچه «عملکرد منفی» مهدی دوستی معرفی کردند، با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار تغییر رویه‌ها در برخورد با رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران هرمزگانی شده بودند. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان، خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان و انجمن کارفرمایی مطبوعات هرمزگان، امضاکنندگان این بیانیه بودند.