گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

بازداشت موقت احسان قنبردادی، فعال رسانه‌ای، پس از انتقاد از فرماندار زابل

احسان قنبردادی، شهروند خبرنگار و کنشگر اجتماعی ساکن زابل در استان سیستان‌وبلوچستان، روز ۲۵مارس۲۰۲۴ (۶فرودین۱۴۰۳)، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او یک روز بعد با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

پایگاه خبری دیار عیار، با انتشار این خبر نوشت، احسان قنبردادی پس از انتقاد از فرماندار زابل به علت وضعیت نامناسب فاضلاب شهری این شهر، بازداشت شده است. این شهروند خبرنگار روز دوشنبه در اقدامی اعتراضی مقداری از فاضلاب جاری شده در سطح شهر زابل را مقابل فرمانداری خالی کرد و همزمان از فرماندار و سایر مقام‌های این شهرستان به دلیل آنچه او «پاسخگو نبودن و ترک فعل دستگاه‌های متولی» نامید، انتقاد کرد.

دیار عیار همچنین به نقل از یکی از شهروندان ساکن زابل درباره وضعیت فاضلاب شهری این شهر نوشت: «بالا زدن فاضلاب شهری در محدود میدان بسیج و جاری شدن فاضلاب در معابر عمومی باعث مشکلات عدیده از جمله بوی بد شده است.»

احسان قنبرداری، پس از آزادی درباره دلیل کنش اعتراضیش در گفت‌وگو با دیار عیار گفت: «مسئله پس‌زدگی فاضلاب و بوی متعفن حاصل از آن را بارها از طریق فرمانداری و استانداری پیگیری کردیم، اما نتیجه‌ای در بر نداشت.» او تاکید کرد: «دستگاه‌های اجرایی باید در قبال وظایف ذاتی خود مسئولانه عمل کنند؛ ترک فعل دستگاه‌های اجرایی را از طریق دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد.»

احسان قنبردادی، شهروند خبرنگار و کنشگر اجتماعی سیستانی است. او درحالی بازداشت موقت یک روزه را تجریه کرد که پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی سابقه بازداشت را داشت.