گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

دینا قالیباف، از بازداشتگاه آگاهی شاپور به زندان اوین منتقل شد

دینا قالیباف، روزنامه‌نگار -که روز ۲۸فرودین۱۴۰۳ (۱۶ آوریل۲۰۲۴) بازداشت شده بود- پس از پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران به زندان اوین منتقل شد.

وب‌سایت ایران‌وایر به نقل از منابع آگاه نوشت، دینا قالیباف روز سه‌شنبه هنگام بازداشت مورد ضرب‌وجرح ماموران قرار گرفت، پس از بازداشت به بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران منتقل شد و نهایتا روز شنبه اول اردبیهشت۱۴۰۳ (۲۰آپریل۲۰۲۴) پس از پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

دینا قالیباف در این پرونده دست‌کم به «نشر اکاذیب با هدف تشویش اذهان عمومی» موضوع ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی و «تمرد از فرمان پلیس» موضوع ماده ۶۰۷ از این قانون متهم شده است.

نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل صلح و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین نیز امروز یکشنبه، با انتشار فایلی صوتی از زندان، با تایید انتقال دینا قالیباف به زندان اوین گفت که او «با تنی کبود و روایت تعرض جنسی» به اوین منتقل شده است.

دینا قالیباف یک روز پیش از بازداشت در خانه‌اش، با انتشار رشته توییتی از بازداشت موقت در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران و از ضرب‌وجرح و تعرض جنسی‌ به خود توسط ماموران گشت ارشاد خبر داده بود.

دینا قالیباف، روزنامه‌نگار ساکن تهران و دانشجوی مقطع کارشناسی رشته علوم‌ سیاسی در دانشگاه بهشتی است. او مرداد۱۴۰۲ (آگوست۲۰۲۳) نیز به دلیل فعالیت‌های دانشجویی، توسط کمیته تجدیدنظر دانشگاه بهشتی به دو ترم منع از تحصیل محکوم شده بود.