گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

درگیری نظامی ایران با اسرائیل؛ آغاز موج جدید پیگرد قضایی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها

در ادامه دور جدید پیگرد قضایی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها که پس از حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شده است، دادستانی تهران روز ۲۶فرودین۱۴۰۳ (۱۴آوریل۲۰۲۴)، علیه عباس عبدی، یاشار سلطانی و روزنامه اعتماد اعلام جرم کرد.

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه، با انتشار این خبر، اتهام منجر به این پیگرد قضایی عباس عبدی و روزنامه اعتماد را «برهم زدن امنیت روانی جامعه» معرفی کرد. میزان نوشت: دادستان تهران «ضمن اعلام جرم، این روزنامه (اعتماد) و فرد مذکور (عباس عبدی) را برای ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار کرد.»

همزمان «فراروز»، کانالی خبری نزدیک به نهادهای قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی، در خبری اختصاصی از احضار یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و مدیر پایگاه خبری اسکان‌نیوز، به دادستانی تهران خبر داد. فراروز علت احضار آقای سلطانی را «انتشار مطالب کذب در خصوص قیمت ارز در کانال تلگرامی اسکان نیوز» اعلام کرد.

با پیگرد قضایی یاشار سلطانی، عباس عبدی و روزنامه اعتماد، شمار رسانه‌ها و روزنامه‌نگارانی که پس از حمله پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، توسط دادستانی تهران احضار و علیه آنها پرونده قضایی تشکیل شده است، دست‌کم به پنج رسانه و روزنامه‌نگار رسید.

دادستانی تهران، امروز به اتهام «انتشار مطالبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم کردن فضای اقتصادی کشور»، علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی (بهنام صمدی) اعلام جرم کرده بود.