گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

دادستانی تهران علیه میلاد علوی، روزنامه‌نگار، اعلام جرم کرد

دادستانی تهران روز ۶اردیبهشت۱۴۰۳ (۲۵آوریل۲۰۲۴) علیه میلاد علوی اعلام جرم کرد. این خبرنگار روزنامه شرق برای ارائه توضیح پیرامون اتهام انتسابی احضار شده است.

به گفته یک منبع مطلع به «دفاع از جریان آزاد اطلاعات» (DeFFI)، دادستانی تهران، میلاد علوی را به دلیل انتشار ویدئویی از واکنش شهروندان به صدور حکم اعدام علیه توماج صالحی، خواننده رپ و زندانی سیاسی، احضار کرده است.

روز چهارشنبه ۵اردیبهشت (۲۴آوریل)، پس از انتشار خبر صدور حکم اعدام علیه توماج صالحی، موجی از اعتراض‌ها در شبکه‌های اجتماعی شهروندان ایرانی آغاز شد. همزمان صدای شعارهای ضد حکومتی و در حمایت از توماج صالحی در تهران و کرج شنیده شد. میلاد علوی در شبکه اجتماعی ایکس ویدئویی از شعارها و واکنش‌های اعتراضی شهروندان منتشر کرد. این ویدئو ساعتی بعد و در پی فشارهای امنیتی از صفحه کاربری این روزنامه‌نگار حذف شد.

میلاد علوی، پیش‌تر نیز به دلیل انتشار گزارش‌های انتقادی و واکنش به رویدادهای اجتماعی در ایران، بازداشت و احضار را تجربه کرده است. در آخرین مورد، میلاد علوی پس از نوشتن توییتی در ارتباط با جان باختن «آرمیتا گراوند»، احضار و در این پرونده متهم به «تبلیغ علیه نظام» موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و «نشر اکاذیب» موضوع ۷۴۶ از این قانون شد. بازپرس پرونده، میلاد علوی را در این پرونده از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه و بابت اتهام نشر اکاذیب قرار «تعلیق تعقیب» به مدت شش ماه صادر کرد.