گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

بازداشت موقت، ضرب‌وجرح و تعرض جنسی به یک روزنامه‌نگار زن در تهران

همزمان با آغاز دور جدید برخوردهای فراقانونی با زنان برای تحمیل حجاب اجباری به آنها، دینا قالیباف، روزنامه‌نگار و دانشجوی محروم از تحصیل ساکن تهران، از بازداشت موقت، ضرب‌وجرح و تعرض جنسی‌ به خود توسط ماموران گشت ارشاد خبر داد.

دینا قالیباف با انتشار رشته توییتی در صفحه کاربری‌اش، درباره این رویداد نوشت: روز ۲۶فرودین۱۴۰۳ (۱۴آوریل۲۰۲۴) «در اتاق پلیس ایستگاه مترو صادقیه، وقتی اصرار داشتم، تا مالیات پرداخت می‌کنم حق استفاده از مترو دارم، با خشونت من را به اتاقی بردند و شوکر به من زدند. تمام مدت دستم را با دست‌بند بسته بودند و یکی از مأموران به من تعرض جنسی کرد.»

این روزنامه‌نگار که سابقه همکاری با نشریه خط صلح وابسته مجموعه فعالان حقوق بشر و پایگاه خبری اقتصادآنلاین را دارد، در ادامه این رشته توییت روایت کرد که ماموران با فشار دادن انگشتش به او آسیب زده‌ و همچنین از او عکس گرفته‌اند.

دینا قالیباف در پایان این رشته توییت نوشت: «با دستان دست‌بند زده، مامور پلیس درحالی که مدام ژینا (مهسا امینی) و زنان رو به سخره می‌گرفت و با زننده‌ترین ادبیات صحبت می‌کرد، آمد و دستش را بر صورتم کشید و شروع کرد صورت من را ناز کرد.»

دینا قالیباف، دانشجوی محروم از تحصیل کارشناسی رشته علوم‌ سیاسی در دانشگاه بهشتی است. او مرداد۱۴۰۲ (آگوست۲۰۲۳) به دلیل فعالیت‌های دانشجویی، توسط کمیته تجدیدنظر دانشگاه بهشتی به دو ترم منع از تحصیل محکوم شده بود.