گزارش شش ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سال ۲۰۲۴

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در شش ماهه اول...

ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

ابراز نگرانی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران درباره مهدی افشارنیک

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، روز ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۳ (۲۹آوریل۲۰۲۴)، با انتشار بیانیه‌ای با اعلام نگرانی از «وضعیت نامعلوم» مهدی افشارنیک، خواستار آزادی این روزنامه‌نگار محبوس در زندان اوین شد.

در بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران آمده است: «سه ماه از بازداشت مهدی افشارنیک، روزنامه‌نگار اقتصادی، می‌گذرد و تاکنون دلیل روشنی درباره دلیل بازداشت و اتهام انتسابی، به خانواده ایشان اعلام نشده است. از حدود یک ماه پیش نیز با مساعدت مقام قضایی، به خانواده آقای افشارنیک اعلام شده بود وثیقه‌ای به مبلغ پنج میلیارد تومان برای آزادی‌اش تهیه کنند؛ اما تاکنون با تبدیل قرار بازداشت موافقت نشده است.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران از مقام‌های قضایی خواسته است که «فرآیند رسیدگی به پرونده در فضایی شفاف و با رعایت اصول دادرسی صورت گیرد.»

پیش‌تر یک منبع آگاه به دفاع از جریان آزاد گفته بود، با مداخله مستقیم علی صالحی، دادستان تهران، بازپرس پرونده از پذیرش وثیقه خودداری و با صدور قرار آزادی مهدی افشارنیک مخالفت می‌کند.

مهدی افشارنیک، شامگاه روز سه‌شنبه ۳۰ژانویه۲۰۲۴ (۱۰بهمن۱۴۰۲)، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. قوه قضاییه تاکنون دوبار بدون ذکر دلیل بازداشت، اقدام به تایید دستگیری مهدی افشارنیک کرده است.